Domácnost / III. Blok
Skupinové a individuální činnosti k tématu

PEČUJEME
Domácí mazlíčci jsou pro děti velmi lákavé téma a do péče se zapojí horlivě. Když právě nemohou česat nebo venčit, rády vyrobí obojek nebo si složí origami pejska. Krásný návod nám nabízí knížka Origami, kde si děti podle návodu mohou pejska složit. Nebo složí rovnou deset pejsků, aby jich bylo jako z knížky Rudy a 10 voříšků. Voříšky si nejen složíme, ale pokusíme se pro všechny najít hezká psí jména.



Při péči a výcviku domácích mazlíčků si ukážeme, že online prostředí může sloužit jako dobrý zdroj teoretických informací, ale i praktických videí. Děti se pokusí zpracovat vlastní krátké video, kde se podělí o své zkušenosti.
Další pomůcky, které úzce souvisí s domácími zvířaty, jsou LISTY KE KOLÍČKOVÁNÍ - KOČKA, KRÁLÍK, PES, kde děti prokáží své zkušenosti s péčí o mazlíčky. Dále mohou zvířata počítat s kartami POČÍTÁME KOČKY, KRÁLÍKY, ŽELVY, Rozluštit můžeme PŘEKRÝVANÉ OBRÁZKY - MAZLÍČCI. Prohlédnout si zvířata opravdu zblízka můžeme s pomůckou POD LUPOU - ZVÍŘATA. Děti přiřazují zvířátkům stín s pomůckou PŘIŘAĎ STÍN - MAZLÍČCI a slabikují s nimi s listem SLABIKOVÁNÍ - MAZLÍČCI. Nechybí ani OMALOVÁNKY - MAZLÍČCI.
UŽ NÁM ZELENÁ PALEC
Kromě zalévání a další péče o rostliny si můžeme vyrobit i okrasné květníky. Použít k tomu můžeme materiál určený k recyklaci. Poprosíme třeba školní jídelnu, aby nám schovávala kartony od mléka či jiné tetrapakové obaly. Aby květináčky nezůstaly prázdné, ukážeme dětem, jak můžeme některé rostliny rozmnožovat pomocí řízkování. Jeden řízek umístíme do skleničky, abychom mohli lépe sledovat, jak rostou kořínky. Květináči si ve třídě vyzdobíme vnitřní parapet a porovnáme s počet květináčů v pomůcce KOLIK JE TU KVĚTINÁČŮ.



RECYKLACE JE LEGRACE
Když je všechen odpad roztříděn, připravíme pro děti malou recyklační dílnu. Děti si vyberou materiál, který by se dal ještě využít, a zkoušejí z něj vytvořit něco nového. Mají k dispozici lepidlo, nůžky, fixy a další výtvarné pomůcky. Z ruliček vznikají dalekohledy, z krabiček domečky nebo auta, z víček mozaiky a obrázky. Děti tak objevují, že i věci, které by jinak skončily v koši, mohou dostat nový význam a stát se součástí hry nebo dekorace.

